Klachten

Bij een optimale dienstverlening hoort een goede registratie en verwerking van klachten.

Hof Lifecoaching:

  1. biedt cliënten en opdrachtgevers een eenvoudige procedure aan om klachten in te dienen.
  2. schept voor iedereen duidelijkheid over de procedure volgens welke klachten behandeld worden.
  3. streeft naar een zorgvuldige, vertrouwelijke afhandeling van klachten.
  1. Het indienen van een klacht.

    Cliënten en opdrachtgevers kunnen klachten indienen ten aanzien van:ongewenst gedrag van de uitvoerder of een van de cliënten van de uitvoerder. Ongewenst gedrag kan bijvoorbeeld zijn: seksuele intimiteit, agressie, geweld of discriminatie.2. Indienen van een klacht
    Cliënten en opdrachtgevers kunnen klachten indienen ten aanzien van:
  1. De verstrekte dienstverlening van de uitvoerder of haar medewerkers.
  2. Overtreding van het privacyreglement door de uitvoerder of haar medewerkers.

De klager kan zijn klacht uitsluitend schriftelijk indienen. De klacht wordt alleen in behandeling genomen als deze voldoet aan de volgende eisen:

  1. De klacht dient gericht te zijn aan de uitvoerder.
  2. De klacht is voorzien van de naam, het adres, de woonplaats en het telefoonnummer van de klager.
  3. De klacht dient duidelijk omschreven te worden. Dit wil zeggen dat de situatie waarop de klacht betrekking heeft duidelijk moet zijn en de persoon of personen tegen wie de klacht is gericht met naam genoemd moet worden.

Bovenstaande houdt in dat anonieme klachten niet in behandeling worden genomen.

2. Behandeling van ingekomen klachten.

  1. De uitvoeder legt de datum van ontvangst van de klacht vast en bevestigd per omgaande de klager dat de klacht is ontvangen.
  2. In eerste instantie – en als de aard van de klacht dit toelaat – zal de uitvoerder trachten te bemiddelen tussen de klager en de aangeklaagde, tenzij zij zelf de aangeklaagde is. Indien deze bemiddeling succesvol is, zal de klager gevraagd worden binnen een week schriftelijk zijn klacht in te trekken.
  3. Indien de bemiddeling niet slaagt – of de aard van de klacht dusdanig is dat de uitvoerder bemiddeling bij voorbaat uitsluit – zal de uitvoerder een vertrouwenspersoon aanstellen en hem voorzien van alle benodigde gegevens. Dit gebeurt binnen twee weken na ontvangst van de klacht, of – in het geval bemiddeling heeft plaatsgevonden – binnen twee weken na het mislukken van de bemiddeling. De uitvoerder stelt binnen deze termijn tevens de klager hiervan op de hoogte en zal hem verzoeken zijn klacht schriftelijk binnen een week in te dienen bij de vertrouwenspersoon.
  4. De vertrouwenspersoon zorgt ervoor dat de klacht adequaat behandeld wordt en streeft ernaar binnen zes weken nadat hij de klacht heeft ontvangen, deze af te handelen. Deze termijn kan met maximaal vier weken worden verlengd, mits de uitvoerders en de klager daarvan schriftelijk op de hoogte worden gesteld.

 

  1. De vertrouwenspersoon is tot geheimhouding verplicht van alle gegevens die verband houden met de behandeling van de klacht. Deze geheimhouding geldt niet tegenover de directie van de uitvoerder.
  2. De vertrouwenspersoon is niet bevoegd een bindende uitspraak te doen of sancties op te leggen. Hij kan de directie van de uitvoerder adviseren maatregelen te nemen. In elk geval informeert de vertrouwenspersoon de directie van de uitvoerder schriftelijk over de door hem behandelde klacht.
  3. Hij stelt indien nodig alle ter zake doende documenten ter beschikking van de directie.
  4. Wanneer de klacht niet tot tevredenheid van de klager is afgehandeld, of wanneer de klacht niet tot een voor de klager bevredigend resultaat heeft geleid, kan de klager de klacht voorleggen aan de rechter.

3. Archivering en interne verwerking.

  1. De uitvoerder houdt een overzicht bij van alle binnengekomen klachten.
  2. De uitvoerder archiveert de klacht na afhandeling, waarbij zij de regels van het privacyreglement in acht neemt.

4. Slotbepalingen.

  1. De uitvoerder houdt zich het recht voor wijzigingen in deze klachtenregeling aan te brengen.
  2. In gevallen waarin deze klachtenregeling niet voorziet, beslist de uitvoerder.
  3. Op deze klachtenregeling is uitsluitend het Nederlandse recht van toepassing.

Hof Lifecoaching,
M.D.W. Hof